Zientzia kognitiboan, konputazionalismoa edo informazio-prozesamenduaren teoria gogamenak eta hari loturiko prozesuak, hala nola ikaskuntza, oroimena, ...., ordenagailu baten gisan (ikus, ordenagailuaren metafora), informazioa prozesatzeko sistema bezala alegia, jokatzen dutela irudikatzen duen paradigma da. Paradigma zientifiko horren baitan hainbat eredu garatu dira: adibidez, 1968 urtean Richard Atkinson eta Richard Shiffrin ikertzaileek informazio sarreraren (hautematea, alegia) eta epe laburreko eta luzeko oroimenen funtzioak bereizi zituzten gogamenean; konexionismoa, berriz, gogamena sare neuronalen sistema gisa irudikatzen du; Alan Baddeley-en osagai anitzeko ereduak azkenik, sarrerak ikuskatzen dituen sistema eragile zentral gisa hartzen du gogamena.
Loturiko artikuluak
Dependentziaren teoriaDependentziaren teoria, mendekotasunaren teoria edo menpekotasunaren teoria garapena eta azpigarapena zentro edo herrialde garatuen eta periferia edo herrialde azpigaratuen artean dauden dominazio edo mendekotasun harremanen ondorioak direla baieztatzen…
Kontingentziaren teoriaKontingentziaren teoria sistema eta fenomeno sozialen antolakuntza eta funtzionamendua kontingentea dela baieztatzen duen teoria da, beraz ez absolutua edo beharrezkoa. Horren arabera, erakunde eta beste sistema sozialak inguruneko kondizioen…
Teoría ausubelianaLa teoría ausubeliana es la teoría de aprendizaje desarrollada por el psicólogo norteamricano David Ausubel (1918-2008), en la que abogaba por un aprendizaje significativo, en el sentido de…